12 Julai 2010

Demam Bola Sepak Berakhir

1. Pagi tadi merupakan detik kemuncak piala dunia apabila menyaksikan perlawanan akhir antara Belanda menentang Sepanyol pada jam 2.30 pg waktu Malaysia dan sememangnya ia adalah perlawanan yang memang ditunggu-tunggu oleh seluruh peminat bola sepak di serata dunia.

2. Tidak dinafikan bahawa perlawanan yang berlangsung tersebut adalah perlawanan yang seimbang, sengit dan tidak sia-sia menontonnya walaupun terpaksa bersengkang mata sehingga awal pagi.

3. Seperti yang dijangka oleh ramai pihak dan keputusan perlawanan itu memihak kepada pasukan Sepanyol dengan kemenangan walaupun tipis hanya 1-0 tetapi ianya penuh bermakna oleh pasukan dan negara itu.

4.Demam bola sepak piala dunia 2010 telah pun berakhir namun terselit di minda saya bilakah pula deman pasukan kebangsaan negara kita akan pulih dan sekaligus mara ke perlawanan piala dunia.

5. Saya pasti dan yakin bahawa keinginan melihat pasukan Malaysia beraksi di piala dunia merupakan keinginan seluruh warganegara dan rakyat kita agar kita sebaris dengan jaguh dan pasukan ternama yang lain. 6. Namun malangnya orang kita cuma 'angan-angan tahi ayam' hanya berkobar masa piala dunia saja dan lepas itu terus senyap. Semoga kita dapat belajar dari kesilapan yang telah banyak kita lakukan demi masa akan datang.

1 ulasan

end already.. wanted ned to win =/


EmoticonEmoticon