23 Februari 2010

Bertuah Tetapi Malang


1. Akhbar Sinar Harian atau lebih dikenali sebagai Akhbar kampung dilihat sebagai satu Akhbar tempatan yang kurang daya tarikan dan tidak berkualiti untuk dibaca. Maka tidak hairanlah jika ramai yang memilih untuk membaca Harian metro/Berita harian mahupun Utusan bagi mengikuti perkembangan semasa.

2. Saya tidak bergitu berminat untuk mengulas tentang Akhbar Sinar Harian tetapi bila timbul satu kes ini, ia menarik perhatian saya untuk memaparkan dan berkongsi pandangan bersama semua.

3. Memang tidak dinafikan bahawa isu ini tidaklah sebesar mana tetapi ia mampu mengundang rasa tidak puas hati kepada pembaca yang terkena. hahaha

4. Lihat sahaja gambar di atas, jelas menunjukkan gambar wajah orang yang dibulatkan itu adalah orang yang bertuah dan akan diberikan cenderamata dari Sinar Harian sebaik sahaja menghubungi Skuad Cakna Daerah.

5. Tetapi lain pula yang terjadi kerana orang yang beranggapan dirinya bertuah tadi rupa-rupanya malang kerana jangan kata menerima hadiah malah sehingga kini pun masih tidak menerima sebarang maklumbalas dari Akhbar terbabit.




6. Jadi saya ada 2 nasihat kepada Akhbar Sinar Harian yang mungkin boleh diguna pakai dalam menambahbaikan mutu perkhidmatannya. Pertama, Jangan terlalu ghairah mencari silap orang sehingga silap sendiri terlepas pandang.

7. Dan kedua, Jangan menipu rakyat/masyarakat dengan agenda murahan seperti gambar diatas. Jadi kepada rakan-rakan yang mungkin juga tidak mahu ketinggalan dalam memberi buah fikiran, anda dialu-alukan memberi komen..

4 ulasan

Boikot jer Sinar Harian nie

aku setuju, Sinar Harian ala-ala berita kampung

Setiap janji mesti dikotakan....jgn ckp aje lebih...

saya bukan peminat akhbar ini. cerinya sangat hambar.


EmoticonEmoticon