15 April 2010

Khasiat Air Kencing

1. Pernah ke anda mendengar tentang rawatan air kencing atau dalam bahasa inggeris urine therapy dan dalam bahasa indonesia di bilangnya air seni. Mengikut perkembangan sejarah, kaedah ini telah lama diguna pakai dan di antara Negara yang terawal yang mengamalkannya ialah Negara India telah hampir 5,000 tahun yang lalu,Masyarakat Eropah 4,000 tahun yang lalu namun di Negara Cina baru diketahui sejak 1,700 tahun yang lalu berbanding dengan Jepun hanya 700 tahun yang lalu.

2. Sebagai masyarakt moden di abad ke-21 sudah tentu kita menganggap ianya amalan kuno dan mungkin menjijikan malah sukar diterima akal. Tetapi tahukah anda walaupunbegitu masih ada sebilangan masyarakat yang berpegang teguh tentang rawatan air kencing ini.




3. Dipercayai Air Kencing boleh menyembuhkan penyakit seperti asma, sakit jantung, tekanan darah tinggi, kulit gatal dan lain-lain lagi. Kaedah yang di gunakan ialah dengan minum Air kencing sendiri selain menyapu di permukaan kulit.

4. Paparan ini tidak lain sebagai menambah pengetahuan dan tidak sesekali mempengaruhi anda untuk membuat demikian sewajarnya anda perlu membuat kaji selidik yang lebih mendalam mengenai rawatan air kencing ini termasuk dari segi agama agar tidak terpesung.


EmoticonEmoticon